niedziela, 7 sierpnia 2016

ELITA- KIERA CASS


tytuł: Elita
tytuł oryginału: The Elite
autor: Kiera Cass
data wydania: 21 maja 2014
liczba stron: 328
cykl: Selekcja (tom 2)
wydawnictwo: Jaguar


Drugi tom "Rywalek". Do pałacu przybyło trzydzieści pięć dziewcząt. Teraz zostało ich tylko sześć. Ami i książę Maxon stają się sobie coraz bliżsi, jednak dziewczyna wciąż pamięta o Aspenie, chłopaku, którego darzyła szczerą miłością jeszcze zanim trafiła do pałacu.

Źródło: lubimyczytac.pl


Ami została w pałacu wraz z pięcioma innymi dziewczynami. Tylko odpadnięcie jednej osoby dzieli ją od Elity, jednak ona o tym szczególnie nie myśli. Jest pewna, że Maxon nie pozwoli jej odpaść. Nie ma też wątpliwości co do tego, że ją kocha i to ona jest jego faworytką. Oczywiście przy innych stara się ukryć ten tok myślenia, ale przy narracji pierwszoosobowej łatwo jest wykryć takie rzeczy. Czy jednak America się nie myli? Czy na pewno ma stuprocentową szansę na zwycięstwo jeśli tylko tego będzie chciała?

Nie zapominajmy, że w pałacu nadal jest Aspen. Chociaż jest gwardzistą i osobiste spotkania z Ami są teoretycznie nielegalne to jakoś im się to udaje. Wydać, że ta dwójka cały czas coś do siebie czuje. I tu przechodzimy do następnego punktu, bo niestety America w niektórych momentach mnie denerwowała.

Około do połowy książki uważam, że często zdarzało jej się zachowywać głupiutko, naiwnie i pyszałkowato do tego stopnia, że aż się śmiałam. Naprawdę nie wiem dlaczego, ale bardzo mnie rozśmieszały niektóre jej wypowiedzi i przemyślenia. Do tego, to już się tyczy całej książki, nie podoba mi się jak traktuje tych dwóch chłopaków, bo moim zdaniem ich ciągle oszukuje i jest w stosunku do obydwu nieszczera.

Jednak mimo wszystko ta książki bardzo mi się podobała. Przeczytałam ją w jeden dzień (no powiedzmy, bo skończyłam około 1:40 następnego dnia), a to jak na mnie super szybko. Od połowy strasznie się wciągnęłam i czytałam do końca, bez przerwy. Niektóre epizody bardzo mi się podobały, ale nie będę to spoilerować. 

Tak samo jak poprzednią część uważam i tą za świetną lekturę na plażę, czy nudny, deszczowy wakacyjny dzień. Jest to bardzo lekka historia dosłownie na jeden, dwa, trzy dni. Na pewno sięgnę po kolejny tom. Jeśli czytaliście to chętnie poznam wasze zdanie, albo w komentarzu, albo w recenzji, jeśli takową pisaliście (proszę o link pod spodem). Jeśli nie, możecie dać znać, czy zamierzacie.

Moja ocena to:



Żegnam się z wami serdecznie i dziękuję za wszystkie komentarze, ponieważ są dla mnie bardzo ważne. Pa!


4 komentarze:

  1. Świetna recenzja! Jeśli znajdę gdzieś w bibliotece pierwszy tom i mi się spodoba to pewnie i sięgnę i po tę część. Coś tak czuję, że główna bohaterka będzie mnie bardzo denerwować, ale jak to będzie mam nadzieję okaże się nie długo... :D
    Z pozdrowieniami
    Aisak z Ukochanych ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też wypożyczyłam te książki z biblioteki i tak zrobię z kolejnymi częściami. Chyba jakoś bardzo mi nie zależy, żeby je posiadać, ale myślę, że nie jest żle i warto się zapoznać z tą serią. :)

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń