poniedziałek, 15 sierpnia 2016

THE HUNGER GAMES BOOK TAG


Pomyślałam sobie, że chciałabym wykonać tag związany z jedną z moich ulubionych trylogii, czyli Igrzyskami Śmierci. Znalazłam takowy na blogu nerd-in-the-bookstore.blogspot.com. Bez przedłużania zapraszam do zapoznania się z pytaniami i moimi odpowiedziami. I jeszcze ostrzegam, że oczywiście jest tu cała masa spoilerów, więc jak ktoś jeszcze nie zapoznał się z tą serią to odradzam czytanie tego posta. 




Która z książek jest twoją ulubioną z całej trylogii?

Wydaje mi się, że W pierścieniu ognia. Oczywiście pozostałe części też kocham i ubóstwiam, ale jednak to druga część zasługuje na miano ulubionej.




Jak długo wytrwałbyś w Głodowych Igrzyskach?

Zależy jak bym była wyćwiczona, ale jakbym w tej chwili tam trafiła… Nie umiałabym się ani wspiąć na drzewo, przebiegłabym jakieś dziesięć metrów i już bym się zmęczyła, nie umiałabym sobie zdobyć jedzenia, a jak bym coś zjadła, to prawdopodobnie byłoby to trujące, nie umiałabym używać broni, nie umiałabym z nikim zawrzeć sojuszu. Biorąc to wszystko pod uwagę, prawdopodobnie zginęłabym już pierwszego dnia, więc lepiej, żebym tam nie trafiała.




Jaka rzecz, która wydarzyła się w książkach najbardziej cię zszokowała?

Chyba to, że złapali Peetę… Nie! Najbardziej mnie zszokowało to jak już Peeta był w trzynastce i wtedy niespodziewanie rzucił się na Katniss. W ogóle się tego nie spodziewałam.




Ja dowiedziałeś się o Igrzyskach Śmierci?

Najpierw moja koleżanka się mnie zapytała, czy chcę te książki na urodziny, ale ostatecznie podarowała mi co innego, potem był wielki szał na filmy, potem słyszałam dużo pozytywnych rzeczy od mojej innej koleżanki oraz od mojej cioci. I w końcu postanowiłam przeczytać. I oczywiście się nie zawiodłam.




Twoja ulubiona postać?

Ciężkie pytanie… No ale uwielbiam Gale’a i Peetę. Tak wiem, że to się niby wyklucza, ale ja lubię ich, każdego z osobna. Lubię też Rue i Cinnę.  Cinna, czemu oni ci to zrobili…




Ulubiony moment, który zdarzył się w Igrzyskach?

Nie wiem czy dobrze rozumiem to pytanie, ale wydaje mi się, że chodzi o te Głodowe Igrzyska, które miały miejsce w książce. W tych pierwszych, w których brała udział Katniss to oczywiście jagody i ten moment, kiedy Katniss ozdabia ciało Rue kwiatami. A w Igrzyskach Ćwierćwiecza to wtedy kiedy Madge się poświęca. To takie smutne.




W jakim dystrykcie byś żył?

Nie wiem, w ogóle nie ogarniam tych dystryktów i taka ze mnie fanka, że nie pamiętam, który był od czego, więc postanowiłam zrobić quiz http://samequizy.pl/z-jakiego-dystryktu-pochodzisz-igrzyska-smierci/. Wyszło mi, że w trzecim, czyli tym od technologii. Wiem, że ten quiz jest pewnie mocno naciągany i bez sensu, ale cóż.






Jaki jest najbardziej emocjonujący moment w książce?

 Ten, który wymieniłam w punkcie Jaka rzecz najbardziej cię zszokowała? plus biczowanie Gale'a.




Jaka jedną rzecz zabrałbyś ze sobą na arenę?

Nie wiem czy to się liczy, ale doszłam do wniosku, że zabrałabym ze sobą takiego prywatnego ochroniarza, który by zrobił za mnie to wszystko co wymieniłam w punkcie Jak długo wytrwałbyś w Głodowych Igrzyskach? 




Jaki najgorszy plan ktoś wymyślił w książkach?
Nie wiem do końca o co chodzi, więc jak odpowiem nie na temat to przepraszam. Wydaje mi się, że plan ucieczki W pierścieniu ognia, który postanowiła zrealizować Katniss, jest strasznie impulsywny i na dłuższą metę niewykonalny.




Jaki jest twój ulubiony czarny charakter?

Z takim typowym czarnym charakterem, którego mamy w książce kojarzy mi się tylko prezydent Snow, a go nie trawię. Chyba pozostawiam to pytanko bez odpowiedzi.




Czego najbardziej nie możesz doczekać się w filmie?

Odpowiadanie chyba nie ma sensu, bo wszystkie filmy już wyszły. 





No i to tyle. Ponieważ za bardzo się nie orientuję, czy ktoś z odwiedzających mnie tu lubi Igrzyska Śmierci, to taguję każdego kto to czytał, lubi tę trylogię i chce zrobić ten tag.

Zaczytanego 7ReadUpu!  A tak w ogóle to dzisiaj czytam Kosogłosa, więc ten tag bardzo pasuje. 


14 komentarzy:

  1. Widziałam pierwszą część, książek jeszcze nie czytałam. Przymierzam się ... wielkimi krokami! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne odpowiedzi :) całą trylogię mam za sobą i wiem jedno- książki o wiele lepsze od filmów :)

    http://oddychajaca-ksiazkami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny tag, ciekawe odpowiedzi czego chcieć więcej. Książki już mam za sobą, jednak że czytałam w podróży podczas której tak się wszystkim zachwycałam i gadałam z przyjaciółmi, że nie skupiłam się na książce (wtedy akurat czytałam 2 tom) ii... Nic nie pamiętam, a wydarzenia mi się mieszają (tzn. co działo się w której części). Chyba będę musiała przeczytać od nowa xD ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja Ci przeszkadzałam <3 :)

      Usuń
    2. To czytaj jeszcze raz. Ta książka jest jak dla mnie tak bardzo super, że nie stracisz czasu. :)

      Usuń
    3. Nie mam kiedy... Mam taką listę książek, z których nie chcę zrezygnować, że za szybko to nie wyjdzie. Muszę mieć wenę na IŚ.. xD
      Wiktoria, no oczywiście! Na zmiany z Damianem, Ania, Emila, Bogdanem i Cyprianem xD ⊙ω⊙

      Usuń
    4. Nie mam kiedy... Mam taką listę książek, z których nie chcę zrezygnować, że za szybko to nie wyjdzie. Muszę mieć wenę na IŚ.. xD
      Wiktoria, no oczywiście! Na zmiany z Damianem, Ania, Emila, Bogdanem i Cyprianem xD ⊙ω⊙

      Usuń
  4. O! Świetne odpowiedzi! Chyba znów poczuję się nominowana! Uwielbiam tą trylogię! To zdecydowanie najlepsza seria z jaką dotychczas miałam styczność! Mam tylko jedno pytanie: Jesteś #teamPeeta czy raczej #teamGale? Ja zdecydowanie #teamPeeta! <3 Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przez większość czasu byłam #teamPeeta, potem się trochę wahałam, ale chyba jednak nadal wybieram dla Katniss Peetę. ♥ Kocham jednak również Gale'a, więc moje serce pęka. :( Dobra, zostańmy przy tym, że jestem #teamPeeta. PS Możesz czuć się nominowana, bardzo chętnie przeczytam Twoje odpowiedzi.

      Usuń
    2. na pewno wykonam go jeszcze w sierpniu :)

      Usuń
  5. Kurcze nie słyszałam jeszcze o tym tagu, ale z chęcią sama odpowiem na te pytanka :)
    A tak na marginesie, nominowałam Cię do Liebster Blog Award, a więcej szczegółów znajdziesz pod linkiem: http://inthefuturelondon.blogspot.com/2016/08/liebster-blog-award-lifestyle.html
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo fajnie jak zrobisz ten tag. Dzięki za nominację, zaraz zaglądam na bloga:)

      Usuń