poniedziałek, 1 sierpnia 2016

TMI BOOK TAG


Na początku moja pierwsza notka miała zaczynać się mniej więcej tak: "Cześć, jestem Jola i lubię czytać książki, bla, bla, bla". Jednak stwierdziłam, że nie mam na takie coś ochoty i wolałabym, żeby nawet ten pierwszy wpis był w miarę sensowny.  Ponieważ to blog o książkach, to pomyślałam, że fajnie by było przedstawić się Wam z "książkowej strony". Tak więc padło na ten tag! Oczywiście nikt mnie nie otagował, ale po prostu chcę. Pytania wzięłam z bloga totallbooknerd7.blogspot.com. Zaczynamy, bo pytań jest sporo.





Co teraz czytasz?

Elita Kiera Cass


Co ostatnio przeczytałeś?

Harry Potter i Zakon Feniksa J. K. Rowling (trzeci raz)


Największa, najdłuższa książka na twojej półce?

Nie licząc encyklopedii, atlasów itp. to chyba Sherlock Holmes tom 1. Arthur Conan Doyle


Ulubiona seria?

Oczywiście Harry Potter, ale nie mogę się ograniczyć do podania jednej, więc jeszcze Igrzyska Śmierci Suzanne Collins, Kroniki Podziemia tej samej autorki (chociaż jeszcze nie czytałam ostatniego tomu) oraz Trylogia o Atramentowym Świecie Cornelia Funke.


 Ulubiona para (OTP)?

Maggie i Farid z Trylogii o Atramentowym Świecie oraz napiszę jeszcze, że Lupin i Tonks z Harry'ego Pottera.


Czy kiedykolwiek kochałaś jakiegoś bohatera, ale później zaczęłaś go nienawidzić?

Tak, jest to Maven z Czerwonej królowej,  zobaczymy jednak jeszcze jak akcja rozwinie się w trzecim tomie. Ale na razie to właśnie on i bardzo serce mnie boli.


Ulubiona okładka?


  



Ulubieni bohaterowie (fictional crush)?

Bez wstępu zacznę wymieniać: Cedrik, Syriusz (Harry Potter), Farid, Smolipaluch (Trylogia o Atramentowym Świecie), Chaol (Szklany tron), Peeta, Gale (nie pytajcie jak to możliwe, że oni dwaj) (Igrzyska Śmierci).


Akcja czy romans?

Najchętniej to akcja i troszeczkę romansu, ale jak mam wybrać jedno, to zdecydowanie akcja. Bez romansu się obejdzie, a bez akcji nie.


Jak długo zajmuje ci przeczytanie książki?

Nie umiem jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, bo to wszystko zależy od liczby stron, tematyki, czy książka mnie zainteresuje itp. itd.


Dlaczego zaczęłaś pisać bloga?

Zdradzę wam tajemnicę, że prowadziłam wcześniej jeszcze kilka blogów, ale przestałam, bo zazwyczaj tematyka mi się znudziła i wyczerpały. A ten blog mam nadzieję, że mi się szybko nie znudzi, bo bardzo chcę dzielić się moimi wrażeniami i radością związaną z czytaniem książek.


Ulubiona filmowa adaptacja?

Pomyślcie sobie, że jestem dziwna, ale trudno. Nie oglądam w ogóle zbyt dużo filmów, a te adaptacje, które widziałam, nie uważam, żeby były jakieś super. Więc nie mam odpowiedzi.


Ulubiona ścieżka dźwiękowa z adaptacji?

Tutaj bezkonkurencyjnie Harry Potter.


Ulubiony fandom?

Oczywiście, że ten fanów Harry'ego Pottera!


W świecie które książki chciałbyś żyć?

Jaka ja jestem nudna. Znowu Harry Potter! Ale Atramentowy Świat już po tych wszystkich wydarzeniach z książek też mógłby być.


Piszesz?

Czasami piszę sobie fanfiction związane z Harrym Potterem (ostatnio też napisałam jakieś dwie strony związanego z Atramentowym Światem) do szuflady jak to się mówi.


Kogo tagujesz?

Trudno mi powiedzieć, bo to moja pierwsza notka i nie wiem kto w ogóle zajrzy na tego bloga, więc jak ktoś nie robił tego tagu, a chciałby, to niech czuje się otagowany.



Czytelniczego dnia życzę!



11 komentarzy:

  1. Super tag! Witam w książkowej blogosferze !
    Niesłyszalny o trylogii atramentowej ...
    Ja tez wolę akcje, ale bez wątku romantycznego nie obejdzie sie :D
    Pozdrawiam, jestem stałym obserwatorem :)
    http://fanofbooks7.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Mało słychać o tych książkach, a moim zdaniem są na prawdę dobre. Niestety wiem, że teraz jest problem z ich dostaniem :( PS Ja również jestem stałym obserwatorem Twojego bloga.;)

      Usuń
  2. Jak ja bym chciała lubić Harry'ego Pottera :( Po przeczytaniu pierwszego tomu i rozpoczęciu drugiego nie mogłam wytrzymać stylu pisania Rowling. Jednak było to dawno i chcę spróbować jeszcze raz.
    Zapraszam do siebie:
    ostatniaksiazkoholiczka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Różni ludzie mają różne gusta, czy jakoś tak. Oczywiście zachęcam Ciebie do kolejnej próby, ale też nie ma się co zmuszać. ;) Zaraz zaglądam na bloga.

      Usuń
  3. Jak ja bym chciała lubić Harry'ego Pottera :( Po przeczytaniu pierwszego tomu i rozpoczęciu drugiego nie mogłam wytrzymać stylu pisania Rowling. Jednak było to dawno i chcę spróbować jeszcze raz.
    Zapraszam do siebie:
    ostatniaksiazkoholiczka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Hej!
    Tag na początek, no ciekawy pomysł. Będę na pewno zaglądać.
    Harry Potter, och... Kiedyś nie podobało mi się to uniwersum, ale jak się przekonałam w tamtym roku to kocham *-*

    Pozdrawiam serdecznie
    /Aisak

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten tag jest super! <3 Zrobię taki u siebie na blogu - mam nadzieję, że nie będziesz miała nic przeciwko, jeśli napiszę, że mnie nominowałaś? ;) :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No jasne, że nie będę miała nic przeciwko! :) Śmiało rób, bo jestem bardzo ciekawa Twoich odpowiedzi.

      Usuń
  6. Świetny post! I podoba mi się ten tag, chyba sama też go zrobię. :D
    Mamy wiele wspólnego. :) Przede wszystkim tak jak Ty, miałam wiele blogów, ale szybko mi się nudziły. Mam nadzieję, że tym razem uda mi się zostać tu na dłużej. Poza tym też piszę "do szuflady", chociaż teraz rzadziej niż kiedyś... I również wybieram akcję, chociaż najlepiej jest, gdy akcja połączona jest z romansem. No i "Harry Potter" i "Igrzyska śmierci"! <3

    Pozdrawiam serdecznie!
    echelynne.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że niektóre odpowiedzi są podobne :) W takim razie czekam na ten tag u ciebie

      Usuń